18 december 2010

01 Om Mig

Trettio dagar. Jag och bloggen. Vad har jag egentligen gett mig in på?!

Min första uppgift är att berätta för er vem jag är. Snart 29 år ung. Vissa dagar känner jag mig dock för gammal för min ålder. Exempelvis när jag en lördagskväll hittas sittande i soffan iklädd mysbyxor med tidningen i ena handen och en kopp te i den andra. Andra skulle nog säga att jag ibland blir tonåring igen. Kanske när jag surar över någon liten struntsak eller skrattar så hysteriskt på jobbet att jag nästan ligger dubbelvikt mot den grå mattan.

Jag är född och uppvuxen i Finland. Inte långt ifrån Stockholm där jag nu bor sedan fyra år tillbaks, men tillräckligt långt för att jag ibland skall sakna mina hemtrakter något otroligt. Min kära familj består av mamma, pappa, lillasyster yster, en mysig liten katt som mina föräldrar adopterade när jag flyttade till Stockholm..

.. samt min kära sambo. Vi träffades för några år sedan efter att mer eller mindre ha parats ihop av hans kära syster min kollega. Det var en lyckad tanke från hennes sida och nu bor vi ihop. Inte i vårt drömhus. Inte ens i hus. Men i en lägenhet i innerstan som är ett hopplock av både hans och mina saker. I mängder.

Jag är i grunden ekonom och på dagarna jobbar jag med IT och inköp. Jobbet passar både den del av mig som får vara social samt den del av mig som älskar processer och struktur. På kvällarna drömmer jag om att få vara arkitekt istället.

Jag älskar inredning och resor som bär av till fjärran land för att jag skall få uppleva stort som smått. Jag försöker umgås med mina vänner när tillfälle erbjuds. Tränar när jag känner mig motiverad och njuter av livet. Jag är duktig på att drömma men lite sämre på att verkligen utföra det jag planerat.

Och just nu. Nu längtar jag hem till min familj. Hem till min lilla stad. Hem till vårt underbara julfirande.

Inga kommentarer: