21 december 2010

04 Det Här Åt Jag Idag

Dagen började som många andra dagar med österrikisk kornspitz från bageriet nära jobbet samt en kopp te. Jag har ett skrämmande morgonhumör och trött är jag nu på vintern. Därför försöker jag i så liten mån som möjligt utsätta min sambo för mitt fina morgonhumör.

Dagens lunch intogs med kollegor på Eriks bakficka. Det var vår jullunch. Vår myslunch som en kollega uttryckte sig. En mycket vällagad Grillad fläskkarré med choronsås och rostad potatis. Jag kan faktiskt förstå varför det alltid är smockfullt där inne kring lunch.

Nyss var det avtackningsfika för en kollega som lämnar företaget. Tal, tacktal och massor av fina tårtor som vanligt. Om jag inte var mätt innan så är jag det absolut nu.

Till middag ikväll har jag och älsklingen planerat att äta musslor, kanske dricka lite vin och mysa. Det är min sista dag hemma på sisådär en vecka. Tyckte det kunde passa med lite vi tid.

Inga kommentarer: