23 december 2010

06 Min Dag

Det började med att jag sov bort halva dagen. Det tyckte jag att jag hade rätt till. Steg upp för att hitta vackra mamma samt syster yster i köket. Stiliga pappa hade skickats bort för att inhandla en del av julmaten.

Jag åt frukost och njöt av att läsa lokaltidningen. Inga artiklar om självmordsbombare, dålig snöröjning och sådant som upptar spaltmeter efter spaltmeter hemma i Stockholm.

Sedan var det dags för kvinnorna i familjen att åka in till stan för att köpa resten av julmaten, ingredienser för julgodis samt blommor som skall pryda våra bord under julhelgen.

Kvällens timmar kommer att upptas av att göra julgodis tillsammans. Alla verkar ha sina favoriter. Sedan blir det till att duka godisbordet tills det dignar av läckerheter.

Jag hoppas även på värmande julbastu samt liten glöggstund efter det om någon vill göra mig sällskap.

Inga kommentarer: