27 december 2010

07 Min Bästa Vän

Be mig inte välja bland mina vänner! Jag har inte en bästa vän! När jag var liten flicka hade jag bästa vänner så där som små flickor har. Bästa vänner man skriver hemliga brev till, som man flätar håret på, som man delar sitt favoritgodis med.

Sedan jag blev äldre har jag nog inte haft endast En Bästa Vän, men några nära vänner som jag fortfarande håller hårt i trots att vi inte träffas så ofta.

Min syster är absolut min bästa vän. Min sambo likaså. Men jag tycker inte rubriken Min Bästa Vän syftar på just de två. Därför skriver jag nu följande själviska mening.. 

För ett par dagar sedan var jultomten min bästa vän.
  
Jag fick många inspirerande, vackra, välgörande och värmande gåvor av "tomten". Och här kommer en redogörelse..

Klockan DS Podium från schweiziska Certina kommer att få pryda min arm dagligen. Jag känner mig naken utan armbandsur och för mig är det viktigt att klockan passar alla mina olika stilar.


Eftersom intresset för inredning är stort, älskar jag när jag får nya inredningsböcker som exempelvis Ljussätt ditt hem av Kai Piippo och Feng shui rum för rum av Camilla Hentschel. Jag låter mig inspireras av alla vackra bilder och lägenheten utsätts oftast för någon typ av test efteråt.





















Finsk design har alltid legat mig nära om hjärtat. Ett exempel på ny tidlös design är glasasken Vitriini designad av Anu Penttinen. Jag tror den skall få fungera som sakgömma hemma i hallen. Eller som smyckeskrin för mina vackraste mest använda smycken. Eller så får den följa med mig till jobbet för att pryda ett annars relativt kalt kontor samt påminna om mina rötter.





















Min mor tyckte att jag skulle skämma bort mig själv. Produkter från Clinique som jag inte tidigare prövat, mjuka handdukar och en snygg och praktisk korg från finska Woodnotes. De kommer att passa perfekt i mitt och Mr J’s nyrenoverade badrum.








































Kära syster ansåg också att jag hade rätt att ägna tid åt mig. Det gör inte saken sämre att bland annat the Body Shops produkter doftar himmelskt!








































Familjen vet att jag är kallblodig och att jag lätt fryser trots att alla andra tycks tycka att det är varmt. Därför fick jag en varm stor sjal att linda in mig i när blåsten viner kring knutarna. Och varma sockor att hålla fötterna varma är aldrig fel. För nöjes skull hade mamma sytt fast bjällror för att veta var jag rör mig. Och handvärmarna. De vackra handvärmarna som mamma designat och mormor stickat. De kommer väl till pass både hemma och på jobb.


Inga kommentarer: