3 januari 2011

12 I Min Handväska

Jag tycker att jag har relativt bra ordning i min handväska trots att den alltid är för full och alltid för tung och ibland, men bara ibland, måste jag leta och leta för att få tag i det jag behöver. Tog lite bilder på innehållet i väskan.. ordningssam som jag är strukturerade jag upp det.

Här är väskan.. en av alla väskor jag envisats med att köpa




















Och innehållet

§  Mössa

§  Vantar stickade av älskade mormor

§  Plånbok

§  Visitkortshållare

§  SL-kort (remsa som back-up om man glömt ladda kortet)

§  Passerkort till jobbet. Och ja. Pensionärssnöre är ett måste.

§  Telefon

§  Kvitton. Dessa förbannade kvitton som jag alltid lyckas tacka ja till. Och det slutar alltid på samma sätt. Det vill säga att jag nonchalant slänger ner dom i väskan för att aldrig mer titta på dom.

§  Bästa handkrämen från NUXE

§  Elisabeth Ardens Eight Hour Cream – bra för allt från små sår till spruckna läppar och torra nagelband

§  Läppglans Dior Kiss

§  Läppstift Dior Addict

§  Marimekko-börs för alla småsaker som lätt går vilse i väskan

§  Hemnycklar

§  Bankdosa

§  USB-minne

§  Hårsnodd










































































Och nu kommer jag såklart på sådant jag borde ha i väskan. Kanske en penna. Anteckningsblock eller kalender. Värktabletter och tamponger kan alltid vara bra att ha. Och jag som trodde att jag hade allt jag behövde i min kära väska..

Inga kommentarer: