6 januari 2011

15 Mina Drömmar

Jag har och har alltid haft många drömmar. Stora som små. Jag är rätt duktig på att drömma, men jag gör inte alltid något för att förverkliga dessa drömmar. Det måste jag bli bättre på. 
Rent karriärmässigt är jag nöjd med den typ av position jag uppnått som projektledare. Typen av tjänst passar mig. Sedan måste jag ju erkänna att jag alltid drömt om att bli arkitekt. Eller inredningsarkitekt som får grotta ner sig i tyger, möbler och inredningsdetaljer. Jag drömmer om att äga en alldeles egen inredningsbutik där jag får stå och prata med kunder dagarna långa. Eller varför inte bli smyckedesigner eller konstnär. Det återstår att se ifall någon av dessa drömmar slår in.
Privat drömmer jag om att resa jorden runt och lära mig laga exotisk mat från hela världen, lära mig yoga, dyka i vackra vatten, rida på öppna slätter. Jag vill lära mig fler språk trots att jag inte har världens bästa språköra. Jag vill lära mig mer om feng shui, hur man klär om möbler, bakar goda bröd och bakverk. Och jag vill köpa en systemkamera och lära mig fotografera. 
När jag blir tillräckligt vuxen vill jag gärna ha en egen familj. Om man får lov att vara lite materiell så vill jag gärna ha en större lägenhet eller ett eget hus med egen trädgård. Och gärna ett sommarställe vid havet där man kan leta strandfynd, basta och bada naken vid sin brygga. 
Och det finns många många fler drömmar än dessa. Och det bästa av allt är att drömmarna är mina egna och ingen kan någonsin ta dom ifrån mig.

Inga kommentarer: