8 januari 2011

17 Mitt Favoritminne

Att välja favoritminne är ungefär lika svårt som att välja vem man älskar mest i världen. Hur man än gör blir valet både rätt och fel på samma gång. Orättvist mot andra minnen som är lika viktiga och lika starka fast dom kanske inte råkar göra sig till minnes just för stunden.

Ett av mina favoritminnen under det gångna året är dock resan till Italien. Jag var trött efter för mycket på jobbet och veckan i Italien tillät mig verkligen njuta av det goda livet. Det var en vecka av sol och värme, av cappuccino och cornetto till frukost, av aperitifer med tilltugg, romantiska middagar, underbar mat vart än man vände sig. Kvällarna var varma och passande för vackra klänningar.

Dessutom blev det mycket kultur, många mysiga små gränder och ringlande gator. Och jag fick se älsklingens Rom där han bodde ett halvt år. Det var innan min tid. Berättaren i honom kom fram och jag fick höra honom berätta om sina minnen från den tiden. Och han visade mig de platser han ofta besökte. Jag såg en annan sida av min sambo som gjorde mig än mer fascinerad av honom och jag upplevde en trygghet i honom som fick mig känna att allt var så rätt.


Inga kommentarer: