12 januari 2011

20 Den Här Månaden

Den gångna månaden.. Hur skall man lyckas komma ihåg allt man gjort under en månad när man inte ens kommer ihåg vad man gjort den gångna veckan? Jag får ge det ett försök. Eftersom det är mitten av januari nu så börjar jag helt enkelt från mitten av december förra året.

Nyss hemkommen från Thailand tillbringade jag och älsklingen en underbar eftermiddag och kväll på Yasuragi Hasseludden. Japansk badkultur, varma källor, mys och middag teppanyaki style. Kan verkligen rekommendera Yasuragi, men passa på att boka in besöket under vintermånaderna om ni är ute efter lugn och ro. Då är det nämligen åldersgräns.

Den gångna månaden har gått i matens tecken. Vi hade jul(mys)middag på Eriks med närmaste kollegorna. Underbar husmanskost. Jag och Mr J var bjudna på julbord hemma hos vänner dagarna innan jag flög hem till Finland för att fira jul och fick smaka på saffransinlagda päron. En hitt till idé som jag tror jag skall ta efter. Julen i vår familj har som för så många andra fokus på att umgås, äta gott och ta dagarna som dom kommer. Och det var precis det jag gjorde.

Jag har även haft tid för lite kultur. Teater som stundvis fick mig att storkna av skratt och inspirerande utställning som kanske resulterat i en ny hobby. Men det återstår att se. I samband med nyårsfirandet hemma hos oss tillsammans med vänner sade jag till mig själv att göra mer av de saker jag brinner för. Inga löften. Bara se till mina egna intressen helt enkelt.

I övrigt har jag jobbat lite, sprungit på möten, letat julklappar i Stockholms alla hörn, druckit mycket glögg och annat varmt på grund av vintern som inte verkar vilja släppa taget, umgåtts med vänner, skrattat och letat fynd att förvandla till vacker inredning. Jag hoppas att fortsättningen på det nya året för med sig lika mycket intressanta upplevelser som den gångna månaden..

Inga kommentarer: