2 januari 2011

Gott Nytt År 2011

Nytt år! Nya möjligheter! Jag har inte avgett något nyårslöfte eftersom jag aldrig lyckas hålla det i alla fall. Men jag har lovat mig själv att se till att 2011 blir ett otroligt år på många sätt. Jag vill fortsätta resa och upptäcka precis som jag tidigare gjort. Jag vill gå kurser i konst och inredning. Jag vill se mer av mina vänner och min familj. Att vilja räcker för mig. Inga löften och inget tvång.

På nyårsafton hade vi en liten middag hemma hos oss. Jag hade dukat så vackert att vi nästan inte ville förstöra den när det var dags för middag. Maten var god. Vännerna var glada. Vi förde intressanta diskussioner och skrattade så det ekade i trappuppgången. Inför tolvslaget klättrade vi upp till Observatorielunden för att tillsammans med andra lyckliga människor skåla i champagne och önska varandra ett gott nytt år.

Gårdagen tillbringade vi till största delen i soffan. Vi slötittade på tv och spelade Alfapet. På kvällen lyckades vi ta oss ut på en långsam promenad i ett tyst Stockholm. Skönt att få komma ut i den friska luften och fundera över hur 2011 kan tänkas bli..




Inga kommentarer: