28 januari 2011

Projekt Pall : Pall Funnen

Jag skall fortsätta på projekt skåp nu i helgen när jag äntligen bestämt mig för en färg. Jag skyndade mig därför förbi en färghandel på väg hem från jobbet. Helgens projekt blir alltså rengöring av skåpet som stått och samlat damm i ett år eller så, målning och åter målning. Sedan måste jag ta mig till en affär för att köpa nya beslag till lådorna.

Efter upptäcktsfärden i färghandeln smet jag förbi en liten antikhandel. Och där, där tror jag att jag äntligen hittat min pall. 1700-talsorginal. Gustaviansk modell. Tjockt kladdigt lager med färg. Ett lika tjockt smutslager ovanpå. Fult fläckigt illasittande sidentyg. Perfekt att ta sig an helt enkelt. Men skall jag ha den bör jag agera snabbt. Shopping imorgon kanske..




Uppdatering 2011-01-29: Vid närmare eftertanke tyckte jag inte att pallen var värd sitt pris. Sökandet fortsätter..

Inga kommentarer: