28 januari 2011

Vad Gör Man I Rumänien Egentligen ?

Som jag kanske tidigare nämnt skall jag på arbetsresa till vårt kontor i Bukarest/Rumänien under en vecka i mitten av februari. För att kunna vara med på alla möten som planerats in, behöver jag vara på plats på måndag morgon. Därför kommer jag att flyga till Bukarest redan lördagen innan och har alltså en och en halv dag tillsammans med mina kollegor under mindre ordnade former.

Och nu sitter jag här och tänker på just den resan. Eftersom jag aldrig tidigare besökt Bukarest och bör erkänna att jag inte heller hört så mycket om varken landet eller staden så vet jag helt enkelt inte vad vi skall hitta på. Någon som råkat vara där och kan förse mig med tips? Jag är intresserad av både kultur, natur och shopping (det där sista lät nästan som taget ur en kontaktannons). Eller skall jag helt enkelt gå och köpa mig en guidebok?

Inga kommentarer: