13 februari 2011

Bucharest So Far

Steg upp tidigt igår för att ta mig ut till Arlanda där flyget skulle föra mig via Frankfurt till Otopeni-flygplatsen i Bukarest. Blev lite stressigt på grund av små förseningar. Kanske inte den lördag man hoppas på, men det kändes helt ok när jag väl var framme och äntligen fick se solen och känna värmen från den igen.

Jag hann varva ner en timme eller så innan det var dags för middag. Jag passade på att njuta av ett varmt bad och packade upp. Hann även med ett glas nere i hotellbaren innan vi blev hämtade av en kollega som tog med oss till en mysig liten rumänsk krog med mustiga kötträtter, värme som endast kan åstadkommas av levande eld och fina kollegor som gjorde det mödan värt att ta timmar av min värdefulla helg för att kunna vara på plats tidigt på måndag morgon.

Efter middagen styrde vi kosan mot en klubb i gamla stan där vi mötte upp fler kollegor. Livemusik, dans, många goda skratt och minst sagt intressanta diskussioner gjorde kvällen till en lyckad en. Jag uppskattar att jag har totalgalna kollegor som vågar bjuda på sig själva. Vi stapplade hemåt runt tretiden. Ögonen sved och kläderna stank av all rök. Men efter en dusch somnade jag med ett belåtet leende på läpparna.


Idag vaknade jag relativt tidigt med tanke på gårdagen. Mötte upp kollegorna för frukost där vi lade upp planerna för dagen. Långpromenad i solen, utforskning av Bukarest tunnelbanegångar, shopping med mer. Nu har jag några timmar för mig själv på mitt rum och snart blir det spakväll på hotellet.


Inga kommentarer: