21 februari 2011

Dagens Fynd

Det är så förbaskat rått och kallt här i Stockholm att jag lyckats bli förkyld igen och tvingas knapra halstabletter på löpande band. Därför bestämde jag mig för att gå hem lite tidigare idag, dricka många koppar varmt te och vila upp mig inför kvällen. Men jag hann faktiskt med en snabb tur via stan för att införskaffa några gamla lampskärmar på second hand.























Ni undrar säkert vad jag skall göra med dessa skärmar? Inte är väl detta min stil? Nej inte direkt. Orsaken till de oväntade inköpen är att jag börjar på en kurs i lampskärmssömnad ikväll. Jag har funderat på att läsa en kurs i möbeltapetsering men tänkte att jag kunde börja smått med att klä om gamla lampskärmar. Jag hade tänk tillbringa eftermiddagen med att surfa runt för att förhoppningsvis hitta inspiration, tyger och annat material. Eftermiddagen kanske resulterar i några skisser som bas för framtida veckors kreationer.

Inga kommentarer: