24 februari 2011

Distraherad På Jobbet

Renovering har pågått under några veckors tid här på jobbet och nu har jag äntligen fått flytta tillbaka till mitt uppfräschade gamla rum. Jag har packat upp mina grejer och försöker känna av min nya plats samtidigt som jag distraheras av att blicken ständigt söker sig ut genom fönstret..

Åt lunch nere på ”bamba” med några kollegor. Det var det mest intressanta jag gjort hittills idag. Och nu menar jag inte att jag brukar ha tråkigt tillsammans med mina kollegor. Tvärtom. Men jag har svårt att koncentrera mig och åstadkommer absolut ingenting som kan vara av nytta här på jobbet.

Istället drömmer jag mig bort och längtar efter vår och värme och sydeuropeiska städer med vackra kvinnor och stiliga män. Jag längtar efter att få besöka uteserveringar fyllda till brädden av soldyrkare och latteälskare. Och så saknar jag att få trippa gatan fram i våriga skor..

2 kommentarer:

Tenne sa...

"...åstadkommer absolut ingenting som kan vara av nytta här på jobbet". Hoppas inte chefen läser detta :)

Mikaela sa...

Just den dagen kändes faktiskt så.. och så måste det väl få va nån gång. Man kan inte alltid va på topp ;)