6 februari 2011

En Helg I Februari

Jag kan inte förstå hur lat jag är när det kommer till att uppdatera bloggen på helgerna. Det är ju egentligen på helgerna jag har tid att sitta framför datorn. Hur som helst. I fredags träffade jag min vän som jag inte sett på snart sex år. Det var en av de roligaste kvällarna på länge. Han var precis som jag kom ihåg honom. Lika underhållande, lika lätt att prata såväl allvar som roliga händelser med, lika duktig lyssnare som då. Kanske lite äldre och lite mer mogen. Jag upptäckte hur mycket jag saknar vänner som honom. Det blev ingen drink eller två med mina kollegor den kvällen, men det får jag ta igen någon annan dag.

I lördags lite shopping och filmtittande. En slö dag helt enkelt. Och idag har jag hunnit med en långpromenad i Hagaparken och diskuterat livet och framtiden med en av mina kära väninnor. Efter det åkte jag och sambon och hälsade på en av hans vänner och blev serverade äkta thaimat av hans kära flickvän. Just nu sitter jag och funderar på hur jag skall få allt att gå ihop under nästa vecka. Mycket på jobbet som vanligt. Dagarna är fullbokade av möten och dessutom behöver jag få tid att förbereda Bukarest-resan. Wish me luck!

Inga kommentarer: