24 mars 2011

Den Gångna Helgen Dag För Dag

Sitter på jobbet igen efter några dagars stilla lunk där hemma. Roligt att få vara med där det händer saker och där man kan påverka de beslut som tas. Man kan väl i och för sig få saker att hända där hemma också? Och beslut kan man väl också ta tänker ni? Men tryter energin i mig så får jag faktiskt inte mycket gjort. På sin höjd lyckas jag ta mig till butiken för att köpa mat. Eller något annat gott och [o]nyttigt.

Helgen då. Sent på torsdag kväll anlände mamma och pappa till Stockholm. Sen middag variant lättare intogs hos oss och en timme senare bar det av till ”hotellet” ett kvarter bort. En av mina vänner var vänlig nog att låna ut sin lägenhet medans hon är på semester. Det uppskattar vi!

Eftersom jag jobbade på fredagen, passade mina föräldrar på att ta en tur på stan och avklarade samtidigt det obligatoriska besöket i Gamla Stan. Kvällen tillbringades på italiensk restaurang med underbar mat, olika antipasti rätter och senare en stor tallrik Tagliatelle Bergamasco (pasta med oxfilé och svamp). Mums. Detta slank ner tillsammans med vin som värmer även den kyligaste av personer. Nu menar jag inte att den innehöll för mycket alkohol. Nej den smakade helt enkelt himmelskt och man kunde inte annat än le. Bör tilläggas att maten framkallade samma varma känslor.

Fredag kväll avslutades med spel på Boulebar. Pappa ville bestämt spela i samma team som älsklingen eftersom han trodde de på så sätt skulle kunna utklassa mig och mamma. Det visade sig bli tvärtom och pappa svor över boule resten av kvällen. På skämt förstås. Jag vet att han i smyg gillade spelet..


Småsuddiga bilder. I know. På lördagen gick vi till Fotografiska och såg en utställning av Sarah Moon och en annan med namnet Intended Consequences. Väldigt tunga och dystra utställningar. Nästan svåra att ta till sig tyckte jag. Men lunchen på Fotografiska Bar & Restaurang lättade upp stämningen och underbart gott var det som vanligt.


Till lördag kväll hade vi lyckats få tag i biljetter till premiären av Hair på Stockholms Stadsteater. Mycket uppskattat av både mig, mina föräldrar och alla andra i publiken. Pjäsen följer inte direkt orginalstoryn så det kan vara svårt att få ett grepp om handlingen. Men musiken. Och kläderna. Full fart från början till slut. Rekommenderar att ni försöker få tag i biljetter till den.

Söndagen tillbringade vi ute i naturen. Först brunch på Haga Forum med utsikt över Brunnsviken. Helt ok. Sedan lång lång lång promenad i Hagaparken. Vi nästan dog på kuppen. Men solen och värmen uppvägde det hela. Eftermiddagen avslutades med fika hemma hos oss med mina föräldrar och svärmor. Det var den helgen..

Inga kommentarer: