9 mars 2011

Jo Jag Lever Fortfarande

Jag vet att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Orsakerna är många, men främst handlar det om mycket jobb, många kvällsaktiviteter, förkylning variant värre, samt tvisten kring en vattenskada som aldrig riktigt vill ta slut och som håller på att äta upp oss inifrån ut.

Jag börjar äntligen må bättre efter en två veckor lång förkylning med både feber och halsont. Hur som helst har jag kunnat trösta mig med att jag i dessa tider inte är ensam om denna typ av förkylning. Jag har dock jobbat som vanligt nästan alla dagar på grund av planeringsmöten och kundprojekt som skall förberedas och avslutas. Det kanske inte var så klokt tänkt..

Och så har vi ju vattenskadan. Den inträffade för cirka nio månader sedan. En skada, eller egentligen tre, som påverkade fyra lägenheter i huset. Ett komplicerat fall. På grund av usel upphandling och uppföljning från styrelsens sida råkade vi ut för en firma som lovade mer än de höll och det resulterade i att vi tvingades bo i regelrätt kaos ett halvår. Inplastad hall. Inget badrum. Ingen dusch. Ingen toalett. Vardagsrum översvämmat av saker. Ja ni förstår.

Fram tills nu har vi inte kunnat få ett slutgiltigt beslut kring ansvarsfördelningen och kostnaderna. Men i måndags fick vi minsann det. Och jag tror inte att jag någonsin varit så besviken och förbannad på en bostadsförening som just i denna stund. Natten till tisdagen smidde jag hämndlystna planer i mörkret. Sambon lyssnade och smidde än värre planer han.

Och nu får vi börja om från början igen. Tidskrävande. Kapitalkrävande. Men framför allt energikrävande så in i norden. Det löser dig. Det vet jag. Frågan är ifall det kommer att ta ytterligare nio månader?

Hoppas ni haft en bättre vecka än jag..

Inga kommentarer: