21 juni 2011

Gula Submarines Och Rosa Ninja Turtles

Bild lånad

Stiliga pappa fyller år senare i veckan och eftersom jag och syster yster råkar bo i samma stad just i sommar, beslöt vi oss för att gå på gemensam jakt efter ett kort samt en liten gåva han får ”nöja” sig med till dess jag reser hem under semestern för att fira på riktigt. Vi hittade en knallgul te-submarin-sil i silikon som han kan använda till morgonteet. Väldigt praktisk. Snygg som få. Haha. Det gäller att ha lite humor ibland.

Vi blev hungriga och beslöt oss för att äta något i området kring S:t Eriksplan. Det finns så många trevliga restauranger och caféer just där och slutligen hamnade vi på en liten tapasbar vid namn Caliente. Vi beställde in lite rött och några smårätter för att stilla hungern medans vi skrev kort och diskuterade den gångna veckan.

Efter maten tyckte vi att det var dags för drinkar. För att byta ämne totalt kan jag berätta att Ninja Turtles var omåttligt populära när jag och min syster var små. Min älskade syster påminde mig om att vi ofta köpte gelégodis stöpta i ninja turtles formar på lördagarna. Det visade sig att hon hade fått en drink som smakade exakt som ninja turtles godis gjorde, och jag kunde inte annat än hålla med. Underligt hur lätt dofter och smaker kan påminna en om sådant man en gång upplevt.

Så där satt hon med en ljusrosa ninja turtles drink medans vi pratade bort timme efter timme. Och vad kan egentligen kännas fel i sällskap av en gul submarine, en rosa ninja turtle och en älskad syster? Jo inget. Det var en mycket trevlig måndagskväll helt enkelt..

Inga kommentarer: