9 juni 2011

Off We Go

Efter att dagens möten är avslutade tar jag nu äntligen mitt pick och pack och beger mig mot Arlanda. Jag skall hem till Vasa och orsaken till denna korta visit är att jag skall få gå på student- jubileum. I år är det tio år sedan jag tog studenten. Tänk vad tiden flugit förbi!

När jag fick inbjudan för ett par månader sedan frågade jag mig vad jag egentligen lyckats åstadkomma under dessa år. Först kändes det som om jag inte hunnit med något alls. Men vid närmare eftertanke kom jag fram till att jag nog varit rätt lyckligt lottad.

Jag har fått uppleva kärlek. Jag slutförde mina studier. Jag flyttade till ett ”främmande” land. Jag har haft förmånen att resa och uppleva världen. Jag har haft tid att lägga på mina intressen och de människor som betyder mest. Det finns faktiskt inte mycket jag ångrar. Jag är nöjd över hur de senaste åren tett sig..

Men just nu är jag förstås mest nöjd över att återigen få besöka den trakt jag känner bäst..

Inga kommentarer: