7 juli 2011

En Angenäm Afton


Vi lyckades hitta en present till vår kära far igår kväll. Inget märkvärdigt, men han uppskattar god mat och det fick bli något relaterat till detta. För att fly stadskärnan tog vi en promenad till Norr Mälarstrand. Tanken var att stanna till för ett glas gott på Orangeriet eller Mälarpaviljongen..

Men det var fyllt till bristningsgränsen. Överallt! Fullt fullt fullt! Och ibland har man helt enkelt inte lust att trängas med 500 andra som tänkt exakt samma sak som en själv. Så vi gick till ett mysigt litet fik istället vid namn Frida & Jag som serverar underbara hembakade skapelser och ekologiska juicer med spännande smakkombinationer.

Jag och syster yster diskuterade förhållandet till familjen, hur skyddade vi egentligen varit under vår uppväxt, hur man färgas av det som händer i ens liv, män, och så skrattade vi åt minnen från förr. Det känns tryggt och trevligt att ha min syster i samma stad igen. Som jag saknat det. Utan att riktigt kunna förstå hur mycket jag egentligen saknat det.. I smyg önskar jag faktiskt att hon skulle flytta hit för gott!

Inga kommentarer: