2 augusti 2011

Att Längta Efter Något Eget


Det slog mig nyss att det nu endast är två veckor kvar tills det är dags för tillträde. Tills vi får nycklarna till vår nya lägenhet som kan bli en drömlägenhet med hjälp av lite kärlek och inredningslusta. Endast två veckor tills vi kan stiga in genom dörren för att granska varje vrå in i minsta detalj. Tills älsklingen och jag kan börja planera vårt gemensamma boende på riktigt!

Det är ett tag sedan vi var där nu. På visning menar jag. Och man har faktiskt glömt hur det ser ut. Vilken färg hade egentligen sovrumsväggarna? Hur såg kylskåpet ut? Hur mycket extra utrymme fanns det egentligen i badrummet? Det är sådant jag tänker på just nu. Sådant jag inte riktigt har koll på. Men snart. Snart får jag svar på även dessa till synes obetydliga frågor.

Man kan tycka att all tid jag lägger på att fundera på den närmsta framtiden kan kännas onödig när livet egentligen handlar om att leva i nuet. Men för mig betyder det mycket att äntligen få ett eget hem som kan kallas mitt på riktigt! Att få drömma. Kanske till och med sväva ut lite. Där kreativiteten får flöda fritt och jag kan testa nya idéer. Att få ett hem där jag kan lalla runt i mysbyxor och flytta på småsaker medans rabarberpajen gräddas i ugnen..

Det längtar jag efter!

Inga kommentarer: