3 augusti 2011

En Synnerligen Seg Början På Dagen


Jag gjorde misstaget att sitta uppe i natt. Kollade på film på tv. Inte för att filmen var överdrivet bra, men lite spännande var den allt och jag kunde helt enkelt inte släppa taget. Idag är jag trött. Hela min kropp är trött. Trött på det där sättet som framkallar irritation i de minsta av saker och händelser. Ni vet kanske vad jag menar..

Två stora koppar kaffe senare, sitter jag nu på kontoret och försöker klura ut hur jag, utan erfarenhet av systembyggen, skall lyckas få till en databas över samtliga våra tjänster med tillhörande möjlighet för onlineavrop av dessa. Det ni. I mina öron låter det som en omöjlig ekvation en dag som denna.

Men solen skiner och det blir lunch ute på innergården som vanligt. Underhållande historier, skratt och uppmuntrande leenden piggar alltid upp. Och känner jag att dagen blir för tung kan jag alltid kika in i en alldeles speciell mapp på mitt skrivbord. En mapp som innehåller vackra bilder. Minnen från sommarens semester. Jag känner på mig att detta håller på att utvecklas till en bra dag trots allt..

Inga kommentarer: