29 augusti 2011

Kroppen Skrek Stop


.. men jag ville så gärna delta i allt jag planerat för helgen. Det började med middag, femkamp och drinkkväll tillsammans med ett gäng glada rumänska kollegor i fredags. Så roligt och så uppskattat att få lära känna varandra bättre.

I lördags träffade jag upp kära vänner inne i stan för att en stund senare bege oss ut till Bockholmen Hav & Restaurang för brunch. Jag gillar deras brunch. Den är inte riktigt som alla andras. Mer grönt och mer smak. Och framför allt mer underbar miljö och utsikt över Brunnsviken. Kvällen fortsatte i matens tecken som så ofta när jag träffar vänner. Men denna gång var det middag på Storstad som gällde. Sex galna finländare vid samma bord kan inte bli annat än roligt! Men av förståeliga skäl var de flesta av oss rätt trötta så vi bröt upp vid halvtvå snåret och kröp hemåt. En fin lördag. Önskar bara att jag haft mer tid tillsammans med tjejerna.

Sömnen höll fortfarande ett stadigt grepp om mig när jag på söndagsmorgonen kravlade mig upp ur sängen för att flytta med syster yster. Jag gråter nästan bara jag tänker på hur trött jag egentligen var. Efter det var det öppet hus på Gustavsbergs porslinsfabrik och eftersom jag hade några alster att hämta sedan förra helgens porslinskurs så var det bara att sätta sig i bilen. En välsmakande kräftskiva hos ”svärmor” avslutade helgen.

Och hela min kropp skrek stop när jag kom hem sent igår. Jag visste att jag pressat in för många aktiviteter under en och samma helg och att jag egentligen borde ha lyssnat på mig själv. Men vad gör man när man så gärna vill hinna med allt roligt? Ikväll blir det i vilket fall som helst en lugn helg framför tv:n. För det har jag bestämt. Punkt.

Inga kommentarer: