8 augusti 2011

Vuxen Utan Föräldrafria Helger

Med tanke på rubriken skall ni inte tro att jag inte uppskattar all tid jag haft med familjen under de gångna veckorna. För det gör jag. Fredagens grillning i Hagaparken blev en mycket lyckad till-ställning. God mat och många skratt. Tyvärr togs inga lyckade bilder. Inte med min kamera i varje fall. Jag gjorde faktiskt ett tappert försök att föreviga fredagens grillning, men vädret var inte det bästa när det var dags för middag. Det mulnade på och blåste rätt kallt och de få bilder jag tog ser ut därefter.

På lördagen beslöt vi oss för att fly Stockholm och vi tog därför bilen till Vaxholm där vi gick runt ett par timmar. Vi tittade in i några små butiker och gallerier men mest imponerad var jag nog av alla vackra gamla trähus och prunkande trädgårdar. Staden i sig är väl inte den som uppehåller en besökare hur många timmar som helst, men jag skulle absolut inte ha något emot en egen liten sommarstuga nere vid vattnet.

Bild från Magasinet i Vaxholms hemsida

I Vaxholm hittade jag som vanligt en inredningsbutik som jag gillade skarpt – Magasinet i Vaxholm. Butiken ligger nere i hamnen i en ombyggd gammal smedja och där hittar du inredning, möbler, kläder med mera. Som så många andra inredningsbutiker just nu, koncentrerar dom sig på den franska lantliga stilen uppblandat med lite New England och shabby shic. Kvällen ägnade vi åt japansk middag, en tur på Mosebacke och promenader i den enligt mig ljumma sommarnatten.

Och vilken tur att vi bestämde oss för att utflykten skulle äga rum just på lördagen, för på söndagen regnade det katter och hundar. Massor av katter och hundar. Vi var tvungna att sitta inne och uggla nästan halva dagen. Resterande del gick åt till att göra Stockholms innerstad osäker. Det var den helgen. Nu är den nya veckan påbörjad och jag sitter här outvilad som vanligt. Men jag börjar vänja mig vid känslan och fler sådana helger kan jag räkna med under hösten med tanke på flytt och annat smått och gott..

Inga kommentarer: