28 september 2011

Vad Händer Då En Dag Som Denna


Inte mycket. Men jag känner för att ta en kort paus från mina arbetsuppgifter och skriva av mig.

Det är en sån där typisk lång dag här i Stockholm. Inte tråkig. Men lång. Orsakerna är många. Det är mulet och mörkt utanför fönstret och denna typ av väder lyckas alltid resultera i att mina dagar känns längre. Kanske beror det på att man inte ser solen och skuggorna som denna lämnar efter sig och då kan det vara svårt att avgöra tid.

En annan orsak är att jag väntar på ett samtal från min älskling kring hur dagens lägenhetsfotografering gick. Vi skall äntligen lägga ut vår gamla lägenhet till försäljning och jag är fylld av förhoppning och spänning.

I övrigt är det möten som gäller. Som ni troligtvis förstått har jag haft mycket på gång på sistone och tiden räcker inte riktigt till allt det jag vill göra. Bloggen blir lidande. Men hellre den än mina nära och kära och min egen hälsa.

På tal om hälsa, kom jag att tänka på inlägget där jag skrev om vikten av välbefinnande och lugn i vardagen. Jag fick en bunt meditationsövningar från en vän som provats på när jag känt mig som mest stressad och uppe i varv. Övningarna verkar lindra, men om de har en långtidsverkande effekt kan jag ännu inte svara på. Det återstår att se. Men lite meditation i vardagen kan jag absolut rekommendera. Fungerar även för en tålamodslös filur som jag..

1 kommentar:

Tenne sa...

Yey, you're back!

Lycka till med försäljningen! Håller tummarna för att den går åt som smör i solsken....även om det är mulet. :)