9 september 2011

Vilken Förunderlig Dag

Jag vet inte riktigt var jag skall börja. Inte så att det har hänt något speciellt. Men jag har en känsla i min kropp som är mycket svår att sätta ord på. Dels bygger den upp en oro. En oförklarlig ängslan. Dels får den att känna mig fjäderlätt och drömmande och jag känner att något är på gång att ändras.

Jag har jobbat hemifrån idag och dagen var allt annat än lugn. Men på något sätt kände jag mig fri. På lunchen satte jag mig på tvärgatans café och läste ett par kapitel i boken 4 timmars arbetsvecka. Den gav mig insikter om både jobb och fritid och ikväll hade jag tänkt söka svar på några frågor som tas upp i boken. Men det gör jag inte via bloggen. Nej nej. Tankarna förblir mina hemligheter än så länge.

Jag kom hem och jobbade vidare. Ett par timmar senare kontaktades jag av en person jag inte hört från på länge länge. Denna som vid ett tillfälle varit en av mina närmaste vänner. När vi kände varandra som bäst tillbringade vi hela dagar ihop, tog hand om varandra, chattade till långt in på småtimmarna. Jag har delat många goda minnen ihop med personen i fråga och denna kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Mer än så vill jag inte säga. Detta möte fick mig att tänka över vad som egentligen betyder något för mig.

Älsklingen tillbringar kvällen tillsammans med killarna och jag beslöt mig för att hyra film. Vi gick mot tunnelbanan hand i hand och för första gången på länge kände jag mig inte trött och vilsen. Jag såg färgerna på himlen, kände dofterna från franska kvarterskrogen, jag såg människorna jag mötte på gatan. Och filmen sen. Cairo Time. Se den. Den behandlar livet när det är som mest skört. Sådär att man nästan kan ta på känslorna och atmosfären..

Dagens händelser har framkallat så många känslor i mig att jag som sagt inte riktigt vet var jag skall börja och sluta. Den har som ni kan förstå gjort mig smått förvillad. Men inget negativt med det. Tvärtemot. Jag kan inte annat än se allt detta som ett tecken på att det är dags för mig att fundera över vad jag verkligen vill göra med mitt liv, mitt jobb, min fritid.. Det blir en av helgens viktigaste programpunkter.


Inga kommentarer: