17 oktober 2011

Och Vilken Helg Sen !


Helt underbar. Jag nämnde att älsklingen förberett en överraskning på fredag kväll. Han bad mig möta upp honom i stan vid halvsjutiden och efter det bar det av norrut med tunnelbanan. En kort busstur senare var vi framme vid Ulriksdals Värdshus och där väntade en mer-än-underbar sexrätters avsmakningsmeny.

Älsklingen hade bokat in oss på middagen redan veckor innan för att fira lägenhetsförsäljningen. Tur för oss att försäljningen faktiskt blev klar dagen innan. Kan en helg påbörjas på bättre sätt undrade jag där jag satt..

Lördagen blev lugn. Jag sov ikapp alla timmar sömn jag missat i Rumänien veckan innan. Vaknade såklart sent och förberedde en lyxfrukost för oss två. Resten av dagen tillägnades promenader, bastubadande, godis i mängder och SATC maraton. Det sistnämnda var dock inget för älsklingen.

I söndags då. Vi steg upp ungefär lika sent som dagen innan. Fika på kvarterscaféet var punkt ett på programmet. Efter det bar det av till stan för att kolla inredningslösningar till nya vardagsrummet [vars ena vägg fick helt underbara balkongdörrar insatta under den gångna veckan]. Och vad svårt det sedan skall va att bestämma sig för vad man vill.

Vi diskuterade genom alternativen över en sushilunch men blev inte klokare för det. Sedan jagade vi bossbyxor och barbourjackor till älsklingen och lagom-höga-klackar-skor-med-megaspecialkrav till mig. Vi kom hem tomhänta. Kvällen gick åt till Thailandsressurfande och att drömma oss bort och nu kan jag inte annat än tänka på denna underbara helg.

2 kommentarer:

Tenne sa...

Haha, ja det var den där "avmaskningsmenyn" ja :)

Mikaela sa...

Precis!! I love "avmaskning"!