16 november 2011

To Do List

Jobbade hemma i förmiddags och njöt av höstsolen som sken in genom balkongdörren medans jag avnjöt en stor frukost. Sådana frukostar unnar jag mig aldrig annars på vardagarna. Detta är lyxen med att ha ett jobb som mitt. Att få stanna hemma vissa dagar och dra ner på tempot och leveransen lite. Nu är jag dock tillbaka på jobb eftersom jag har ett par möten inbokade som jag är tvungen att gå på och så finns det människor jag verkligen behöver prata med.

Hemma då.. Vid sidan av jobb passade jag på att förena nytta med nöje och tog mått på vårt sovrum och vardagsrum.. bara för att veta hur många kvadrat jag har att leka med. Samtidigt plitade jag ner en kort to do lista som vi får börja beta av. Men det blir nog i början av nästa år skulle jag tro.


Detta borde väl vara tillräckligt för att hålla oss sysselsatta i några veckor eller så.. Utöver det finns det mycket småsaker att fixa med. Tavlor. Gardiner. Inredningspryttlar. Ja ni fattar. Men just nu. Nu bor vi bara in oss och njuter av att äntligen ha lite mer utrymme att förfoga över.

Inga kommentarer: