19 december 2011

Stormsteg Mot Jul


Jag är kanske ensam om att inte ha mycket julkänsla i kroppen. Kan bero på semestern som bjöd på allt annat än vinterväder. Och tur var väl det. Konstigt hade det varit med snö under den efterlängtade solsemestern. Eller så beror det på att jag faktiskt inte haft så mycket tid för pyssel och pepparkaksbak som jag tänkt. Förra veckans fokus och energi gick nämligen åt till en kurs i projektledning som jag länge velat gå.

Men granen står i varje fall klädd hemma i vardagsrummet sedan slutet av förra veckan. En och annan stjärna lyser i våra fönster. Sparsmakat med julpynt som vanligt. Samtliga julklappar är inhandlade eller i varje fall uttänkta och idag paketerar jag den sista som får flyga med mig hem till Vasa om några dagar. I år ser gåvorna annorlunda ut än tidigare år och jag hoppas det uppskattas av mottagarna. Julkänsla eller ej - nu börjar min nedräkning mot jul..

Inga kommentarer: