5 mars 2012

Fyrtio Procent Galenskap

Norrgavel på Birger Jarlsgatan hade 40% rea i helgen och vi var [tyvärr] där. Vi skulle egentligen på bio med svägerskan, promenerade förbi och ramlade in av ren slump. Mycket på grund av 40-procentsskylten måste jag dock erkänna.

Vi gick bananas där inne! Och vi var inte de enda som gick bärsärkagång! Vad är det med människor och rea som gör att alla beter sig som djur!? Jag undrar bara..

Nåja. Kön var längre än lång och vi hade i det skedet plockat på oss en matta, en golvlampa, lite köksattiraljer och annat smått och gott. Tiden höll på att rinna ut. Jag droppade av för att gå på bio med svägerskan. Älsklingen stannade kvar för ”en sådan rabatt kan man helt enkelt inte gå miste om”. Hmm..

När vi sedan träffades för att transportera hem det som inhandlats hade antalet grejer visst förökat sig till nästan det dubbla. Plussa på ytterligare en lampa, en pall och lite snyggishudvård så förstår ni.

Dagens tips: Lämna inte sambon ensam i en butik med 40 procents rea! Det svider som fa-an i plånboken kan jag lova. Men det går ju inte att bli arg. Jag är själv lika galen i inredning och snyggt kommer det att bli. Får helt enkelt se det som en investering.

Bildbevis över dessa "fynd" kommer troligtvis laddas upp på bloggen i något skede.

2 kommentarer:

Tenne sa...

Haha, ja på vissa punkter är ni rätt lika ;)

Mikaela sa...

I know!!