20 april 2012

Börja Helgen Med Mörker

Jag har skrivkramp. Ni vet när man känner sig lite tom. När man inte riktigt kan samla tankarna och absolut inte kan pränta dom på papper. Blir lätt så när jag lagt en intensiv period bakom mig. Men nu funderar jag mest över vad jag ska hitta på i helgen..

Älsklingen har båtfix på programmet och jag tror jag skall tillbringa lördagen på stan. Besöka något trevligt museum. Kanske inhandla något till balkongen och börja inreda den. Om det bara kunde bli vår vill säga. Inte mycket till idé att göra något åt en balkong där allt grönt dör i snöslaskets Stockholm.

Och ikväll blir det bio. Återstår att se vilken film som bokats, men jag ser fram emot ett par timmar i biosalongsmörkret. Där kan man hålla handen och förhoppningsvis hjälper filmen mig att drömma mig bort till en varmare miljö.

[via]


I’m planning the weekend. Well.. planning might not be the correct word since I do not yet know what to do. I might visit a museum. I might buy some nice plants for the balcony even though now doesn’t seem to be the exact right timing [snowing in Sthlm]. Anyway. Tonight is movie night and I’m looking forward to a couple of hours in the dark, holding hands and dreaming away..

Inga kommentarer: