22 april 2012

Söndagens Franska Stilguide


Jag inhandlade en bok när jag var hemma i Finland som jag nu håller på att plöja genom. Egentligen var jag på jakt efter något på finska för att uppehålla språket, men det blev en stilguide på engelska istället. En stilguide på engelska om stil i Paris. För att vara ärlig drogs jag helt enkelt till den enkla pärmen.

Det återstår att se ifall jag får några tips om hur man skall klä sig som en parisare. Var man skall shoppa, äta, bo. Något jag i varje fall kan vara säker på är att jag än mer kommer längta efter att besöka staden.. Någon som känner för att följa med?


I’m currently reading a book called Parisian Chic. Hopefully it will teach me how to dress in that cool casual Parisian way. Where to shop, where to eat, where to live. If nothing else, I can promise you that the book will feed my appetite for visiting Paris. Anyone who's up for a trip?
  

Inga kommentarer: