10 maj 2012

Angelina A Trevi

Rom ja. Jag skulle ju berätta om dessa fantastiska ställen jag hittat där man kan vila både kropp och själ. Jag så kändes det faktiskt..

Första stället är ett café olikt de flesta andra jag hittills hittat i Rom. Ljusa färger. Stram inredning. Nytt blandat med gammalt. Och dessa underbara bakverk! Dessutom finns en restaurang längre in i lokalen när hungern gör sig påmind..


Angelina a Trevi ligger endast några kvarter ifrån kryllande Fontana di Trevi. Men det känns som om man hittat en helt annan värld. En lugn värld mitt i turisternas Rom. Och oavsett hur mycket jag gillar Rom så kan jag ge nästan vad som helst för den känslan..


Recommendation for those going to Rome: the café Angelina aTrevi. You find it only a few blocks from busy Fontana di Trevi, but due to the location it feels like a totally different world. Calm, tourist-free – it gives you the chance to relax and reflect upon your stay in Rome. Not a chance given at all locations I can tell!

1 kommentar:

Colorful Boxes sa...

Aha, hadde brunch her flere ganger de veckorna jag bodde i Rom!!! Jätte trevlig plass!!!!