24 maj 2012

Gångna Veckor Samt De Som Stundar

Nu börjar det äntligen lugna ner sig och på måndag nästa vecka är det åter dags för projektslut. Vanligtvis gör jag inte mycket mer än jobbar veckorna innan projektslut, men denna gång har strategin sett något annorlunda ut.


Jag har tillåtit mig själv ta utlandssemester. Sett till att göra utflykter på helgerna. Haft besök av fina mamma. Picknickat mitt i veckan i sällskap av goda vänner..  Allt för att tvingas tänka på mig själv och mitt välmående.

Och planer för de kommande veckorna då? Gå på bröllop. Och kalas. Och grillfest med kollegor. Leta efter slitna fåtöljer att klä om. Planera sommarsemestern. Njuta av livet! Inte mycket mer än så faktiskt..


My current projects are coming to an end and I hope that these weeks’ blood, sweat and tears will pay off. Normally I spend the last weeks before the projects end, doing nothing but working. This time I have tried to do things differently..

I have been on vacation abroad, made small excursions during the weekends, seen my mum, spent evenings picnicking with friends.. I’ve tried to take care of myself for once.

And my plans for the upcoming weeks? Wedding. Birthday parties. BBQs with colleagues. I will look for armchairs to upholster. Plan the summer vacation. Simply enjoy life!

Inga kommentarer: