26 juli 2012

Idétorka Och Otålighet


Just nu är jag inne i en period när jag inte har mycket att skriva om. Jag längtar efter ytterligare några semesterveckor. Jag tror jag skulle må bra av det. Tänk att ha tid att slutföra renoveringen. Och att efter det ha tid att göra absolut ingenting. På sin höjd pick-nicka på stranden när solen känner för att titta fram..

Väggen är hur som helst på plats och nu är det ”bara” lite spackling, slipning och målning som står på agendan. Hur vi skall göra med golvet vet vi inte än så det får vänta. Men jag vet i alla fall vad jag har att göra ikväll. Spackling av snickerier..


I’m in need of more vacation! I would like to complete the renovation quite soon and that’s unfortunately not possible when both of us are working full time. The build of our new wardrobe wall is almost complete and now we “only” have some finishing work left. We haven’t yet decided what solution to go for with the floor [carpet, wooden planks..] so we’ll leave that decision to rest for a while. But at least I know exactly what needs to be done tonight..

Inga kommentarer: