6 juli 2012

Spretiga Tankar


Dagarna flyter långsamt förbi. Denna dag har hittills tillbringats ute i trädgården lapandes sol. Inte mycket mer som händer. Inte mycket mer som behöver hända när man tänker efter. Men all denna lata tid ger utrymme åt tankarna. De tränger sig liksom på och gör sig påminda om vad som väntar efter att dessa underbara semesterdagar tagit slut. Vad kommer hända härnäst?

Älsklingen surfade webben runt igår kväll och hittade en liten ateljé med tillhörande butik och all utrustning man kan tänkas önska sig för att kunna arbeta med möbeltapetsering på heltid. Möbler är absolut något jag kommer fortsätta arbeta med, men jag tror inte att jag varken kan eller vill arbeta med endast möbler dag efter dag. År efter år.

Men tanken på en egen ateljé etsade sig fast och fick hjärnan att gå på högvarv. Jag borde kanske ta steget. Starta något eget. Om så bara på deltid! Jag kan trycka egna tyger att använda i välvalda projekt. Kanske till och med sälja dom som metervara [?]. Klä om vackra möbler och skapa lampskärmar på löpande band. Ta på mig mindre inrednings- och inköpsuppdrag. Kanske till och med sälja egentillverkad keramik..

Lite spretigt kan jag hålla med om, men än så länge är de ju bara tankar. Lösryckta idéer som inte tycks kunna fästa på papper. Jag vill ju kunna använda all den kunskap jag förvärvat även utanför jobbets ramar. Jag kanske helt enkelt behöver en knuff i sidan. Lite hjälp på traven för att göra verklighet av mina idéer..


My vacation days are slowly passing by. I’m not doing a whole lot and I love the feel of it. The tricky part is that my head is occupied with thoughts about the future. Should I start my own business to run in parallel with my regular job?


Inga kommentarer: