20 juli 2012

Tidig Byggarbetarmorgon


Imorse steg vi upp i ottan för att möta älsklingens bror som mycket uppskattat erbjudit sin hjälp med inköp och leverans av byggmaterial. Innan klockan slagit sex var vi ute på vägarna. Jag kände mig relativt alert just då, men nu känner jag att sömn är det jag mest av allt behöver. Tidiga morgnar är bevisligen inget för mig..

Ikväll hoppas jag på lite god mat, kanske en skvätt vin och samtal med en älskad. Vi lär väl fortsätta med bygget också nu när allt material finns på plats i huset. Innerväggen skall upp i helgen för att vi skall kunna hålla tidsplanen. Men så svårt kan det väl inte va att bygga vägg kan jag tycka? Njut av helgen så återkommer jag med en projektuppdatering om ett par dagar!


I woke up at 5 AM today to fetch all the building material needed for the weekend. Looking at our [unofficial] project plan, the wall should be erected in a couple of days. We will probably start the building work already tonight. Apart from that I’m hoping for a glass of wine and some nice food.

Inga kommentarer: