20 augusti 2012

Bergochdalbanehelg Som Slutade Bra

Efter en rätt sagt bergochdalbaneliknande helg är jag tillbaka på jobb. Halva fredagen låg jag däckad i någon slags kombination av feber, yrsel och lätt matförgiftning. På kvällen gjorde jag ett tappert försök att måla golvlister innan jag åter var tvungen att lägga mig raklång.

Renovering och snabbvisiter av älsklingens familjemedlemmar avlöste varandra under lördagen. Utmattad som jag var gjorde jag inget annat än längtade till söndagen och avkopplingen som jag visste att denna dag skulle innebära..


Jag och älsklingen hade bestämt oss för att belöna oss själva mitt i detta renoveringskaos. Det fick bli Elements. Igen. Inget känns bättre än helkroppsmassage, bastubad, en god lunch, och lugn och ro när man jobbar dygnet runt..


A weekend full of surprises. As usual. Friday: fever, dizziness and food poisoning. Saturday: renovation work and family members paying you visits. Sunday: indulgence at Elements spa. After a shaky start it ended up being a wonderful weekend after all..  

Inga kommentarer: