27 augusti 2012

En Komplicerad Kofta

Nu är den här. Hösten alltså. Jag har försökt streta emot ett bra tag, men idag går det faktiskt inte att förneka att hösten är på intågande. Vinden gör att det känns isande kallt och jag vill helst dra på mig ett par ullsockor och en värmande kofta, krypa ner i sängen och njuta av en kopp varmt..

Jag står vid spegeln och försöker klura ut hur jag skall bära mitt senaste inköp. En Essential Japan Knit från Hunkydory i ljust beige..


Jag hade samma problem i butiken och var till och med tvungen att fråga butiksbiträdet vad man skulle göra med plaggets fyra hakar. Det fanns liksom ingenstans att fästa dom. Men jag älskar koftan och var tvungen att köpa den och nu vet jag vilka alternativ som finns..


Ja ni. Det är inte ofta jag bjuder på bilder av mig själv. Känns ovant helt enkelt. Men det kanske är något jag kan vänja mig vid. Här får byggmaterial fungera som bakgrund. Lagom industriellt kan man säga. 


The autumn is definitely here now which makes me long for knitted socks and warm sweaters. I’ve been standing in front of the mirror trying to figure out how to wear my most recent purchase. An Essential Japan Knit from Hunkydory. It’s absolutely lovely but a bit complicated I would say..

2 kommentarer:

Colorful Boxes sa...

"njuta av en kopp varmt"... glögg ? ;)
jätte fin kofta mikaela, den ser alldeles herlig ut också! du är både vacker och fotogen, så fler bilder av dig själv ska du inte vare redd för att lägge ut!!! kram:)

Mikaela sa...

Haha.. nej glögg får nog vänta ett par månader än :) Tack för de fina kommentarerna!