3 augusti 2012

Lugnet Själv

lugn
[via]

Idag är jag lugnet själv. Något hände under gårdagens korta behandling och det känns som om alla mina sinnen öppnats. Jag andas djupare. Tar in långt fler intryck än vanligt. Men jag känner ingen stress det till trots. Jag känner ro.

Det är en märklig känsla som jag inte direkt känner igen och som jag hoppas håller i sig ett bra tag. Jag har åter fått upp ögonen för mig själv och mitt välbefinnande, något jag tror att jag försummat den senaste tiden..

För ett tag sedan skrev jag om en upplevelse jag haft vid ett möte med en massageterapeut. Inlägget handlade om att tillåta sig känna efter och att acceptera smärta. Igår gavs jag i princip samma budskap men i andra ordalag: ”din kropp är spänd och behöver vila” Nu känner jag att det är dags att ta till mig det och att hitta tillbaka!


Yesterday’s massage really affected my.. in a good way! Today I feel more relaxed than in a long long time. My breath is deeper. I feel at peace with myself. But I know I haven't taken care of myself all that good lately and maybe it's now time to start doing just that!

Inga kommentarer: