9 augusti 2012

Morgontankar

morgon

Jag upptäckte en sak när jag susade fram på min röda tantcykel i morse.. jag kan känna att hösten är på väg. Luften känns något kyligare än vanligt. Solen ligger lägre på himlen. Jag vet inte ifall jag skall känna glädje eller ej. Jag älskar nämligen hösten, men efter denna såkallade sommar behöver jag mer värme och sol för att ladda batterierna inför vintern.

Gårdagens barnpassning gick finfint men energinivån ligger på botten just nu och efter jobbet idag har jag tänkt ägna mig åt en av de saker jag gillar. Jag tänkte strosa runt stan och bara njuta av allt det jag ser och känner. Former, färger, material. Kanske även doften av en kopp nybryggt kaffe..


This morning I could feel autumn in the air. I don’t know what to think about that. I love the autumn, but after this so called summer I need a bit more sun and warmth to recharge my batteries. Yesterday’s babysitting went better than expected but my energy level is low and today I plan to have some alone time..  stroll around town, maybe enjoy a cup of coffee or two.

2 kommentarer:

Formelle Design sa...

Visst är det härligt när hösten kommer. Jag gillar den klara kalla luften som kommer med den. Vilken underbar bild du visar och fin blogg du har.

Må så gott!

//Johanna

Mikaela sa...

Tack för de fina komplimangerna!