14 augusti 2012

Rituals

I söndags gick jag på shopping med några vänner och lärde känna en butik som jag av någon orsak tidigare endast passerat. Rituals. Som jag säkert berättat, är jag något av en hudvårdsjunkie och mina badrumsskåp [med fler] står för tillfället fyllda. Jag kunde ha köpt med mig hela butiken men var tvungen att avstå från alla underbara produkter. Några småflaskor parfym fick dock följa med mig hem..

rituals

Rituals filosofi är enkel – lycka går att finna även i de små tingen. Företaget strävar efter att dagliga rutiner skall kännas som meningsfulla ritualer. Att man skall kunna njuta av det enkla i vardagen. Just de tankarna triggar mig..

rituals

This Sunday I was out shopping with friends and was introduced to the brand Rituals. Due to my "skin-care-hoarding”, resulting in
cabinets filled to the brim, I had to leave all the lovely products on the shelves. All except a few small bottles of perfume..

I fell in love with the store partly because of their philosophy – happiness can be found in the smallest of things. The exact thought I’m trying to adapt to.   

Inga kommentarer: