18 september 2012

Åter Hemmavid


Jag är hemma igen. Hemma efter en långhelg i Paris med finaste vännerna som visar ryggarna på bild. Hemma efter för mycket mat, för mycket vin, för många sena nätter, men många fina intryck och många hjärtliga skratt som jag aldrig lär glömma..

Hemma igen efter diskussioner med manliga receptionister i glittrande silverklackar, efter stringchocker orsakade av medelålders män iklädda flint och träningsoverall, efter stilanalyser och shopping på Marais vindlande gator, efter seriösa diskussioner om vardagen och om livet så som vi känner det, efter lata timmar i sol där fräknarna gör sig påminda..

Nu är jag åter hemma. Hemma hos min älskling i hand varma famn. Hemma hos min älskade far som är på besök och som inspirerar mig och låter mig ta del av hans brinnande engagemang för det han tror på. Hemma i vardagen som jag älskar och uppskattar högt. Tacksam för resan, tacksam för vännerna, tacksam för det jag har hemmavid..


I’m back from my weekend in Paris. So many impressions and hearty laugher have gilded my days and somehow I wish the days would never have ended. But I appreciate to be back in the city I call home, back to the everyday life that I so highly appreciate..

2 kommentarer:

Colorful Boxes sa...

"manliga receptionister i glittrande silverklackar", haha! det var verkligen jätte trevligt, kännar att jag kommer till att leva länge på vår weekend i höst! så fint du skrivar om allt också <3 !

Mikaela sa...

Jag kommer också komma ihåg helgen länge länge! Men att skriva om den gör att man kommer ihåg den än längre. Lite som en dagbok man kan öppna om något år och minnas allt det fina :)