28 september 2012

Så Var Det Fredag Igen


Fredag! Arbetsveckans sista dag. Om drygt en timme skall jag ta mig ett glas och några intressanta konversationer med kollegor innan jag beger mig hemåt för att samla kraft inför morgondagen när agendan är minst sagt fullspäckad..

Vi börjar morgonen med utförsäljning där vi hoppas finna hallmöbeln vi suktat efter ett tag. Sedan går vi på jakt efter tyg till sänggaveln samt till gardinerna i sovrummet. Ett besök via en byggnadsvårdsbutik i jakt på 1920-tals dörrhandtag och inköp av täckkåpor för eluttag och andra dylika hål i väggen får avsluta etapp ett av dagen.

Sedan mastar älsklingen av båten och jag tänkte vila upp mig hemmavid och planera nästa veckas cup cake kväll innan det är dags att ta sig till teatern i tid för föreställningen som börjar vid 19. Ja ni ser ju själva. Väldigt mycket program för en och samma dag. Söndag får bestämt bli en lugn en!


After work with colleagues will finish off this work week. Saturday is packed with plans, things that need to be taken care of. This I don’t mind, but I really hope that Sunday will be a calm and quiet one.

Inga kommentarer: