5 oktober 2012

En God Gärning

Oktober månad. Rosa bandets månad. Månaden som årligen tillägnas kunskapsspridning kring bröstcancer och insamling till förmån för den forskning som bedrivs. Varje år drar jag mitt strå till stacken och så även detta år..


Jag är otroligt tacksam för att min släkts starka kvinnor [och män] hittills skonats från bröstcancer. Jag vet att detta inte är någon garanti. Absolut inte. Men jag är tacksam för att jag inte tvingats se mina närmaste gå genom den livskris detta onda innebär.


Så jag drar årligen mitt strå till stacken. Köper ett rosa band till förmån för forskningen. För jag vill inte att någon skall behöva uppleva det en cancerdiagnos innebär. Och hjälper vi alla till kanske vi kan öka överlevnaden. Så tänker jag.


It’s October. The month of the Pink Ribbon. The month dedicated to raising breast cancer awareness and funding for breast cancer research. And on a yearly basis I contribute by buying a pink ribbon.. this year in shape of a bracelet. 

Inga kommentarer: