25 oktober 2012

Tid För Mig. På Riktigt.


Veckans stora leverans är avklarad efter många långa dagar av övertid. Jag känner att jag med gott samvete kan unna mig några timmar lugn och ro här på jobbet. Jag hinner äntligen skumma genom de hundratals blogginlägg jag missat. Jag avsätter till och med tid för ett eget inlägg eller två..

Vissa dagar undrar jag hur människor orkar handskas med intensiv stress. Men när jag lyckats ro något i hamn fattar jag att det är just denna intensitet som driver mig till att bli bättre på det jag gör. Oavsett om det är privat eller jobbrelaterat.  

Nåja. Nu skall jag som sagt bara njuta några dagar. Imorgon reser älsklingen till Berlin för en långhelg med killarna. Jag skall avnjuta helg med långfrukost hemma, kanske ett pass yoga, fika med vänner, och varför inte några timmar SATC bara för inspirationens skull. I övrigt tänkte jag göra mest ingenting och vara jäkligt nöjd över tillvaron.

1 kommentar:

Colorful Boxes sa...

vad duktig du är, hoppas allt har gått bra! njut av helgen med tid för dig själv ( & fika på petite france!:) ), det förtjänar du! i norge säger man at man måste yta för man kan njuta ("man må yte før man kan nyte"), så efter den her töffe veckan, får du nu njuta av helgen allt du kann :-)