9 oktober 2012

Uppmuntrande Lunch

Dagens räddning blev när en vän ringde och bjöd ut mig på spontanlunch. Det var nästan som om hon kände på sig att jag behövde uppmuntran och pepp just idag. Det var relativt länge sedan vi sågs men på något vis kändes det som förra veckan. Det är en bra känsla tycker jag.

[via]

Och nu planerar jag cupcake kvällen som går av stapeln imorgon. Den blev flyttad från förra veckan men det gör faktiskt inget eftersom jag är i större behov av vänner och skratt just nu. Paus från jobbtankar och andra tankar. Och nu är det dags för kväll och jag skall passa på att uppskatta min älskling och njuta av sällskapet.


Today’s rescuer is a dear friend of mine who called to see if I had time for a spontaneous lunch. Perfect timing since I felt extra need for some encouragement today. She gave me energy to plan for tomorrow’s cupcake evening and to focus on all the good things in life. What a friend!

Inga kommentarer: